Slane kifle


Ovaj recept je preuzet iz zenskog dodatka, sto je izlazio u Politici.


Ne znam zbog cega, ali svaki put kad koristim suvi kvasac, testo mi nikad l
epo ne naraste kao sa svezim kvascem. Da li je to stvar navike ili ja pogresno nesto uradim - ne znam ni sama. Jutros kad sam krenula praviti ove kifle, primetila sam da sam zaboravila kupiti svezi, tako da sam pokusala sa suvim. Nisu lose, ali nije to to, bar meni.

Sastojci:
  • 250ml tecnosti (pola vode, pola mleka)
  • 1 kvasac
  • oko 400-500 gr brasna
  • 1 kasicica secera
  • 1 kasicica soli
  • 2 jaja
  • 1 kasika ulja (uvek stavljam maslinovo)
  • 1 jaje za premazivanje
  • malo krupne soli


Ukoliko se koristi svezi kvasac staviti ga pre same pripreme sa malo mleka i secera da nadodje. Zatim umesiti testo od navedenih sastojaka. Ukoliko je suvi, odmah ga pomesati sa brasnom. Testo kad se umesi treba da bude srednje tvrdoce. Kolicina brasna zavisi, ponekad mi je dovoljna navedena kolicna, a ponekad moram da dodam jos. Testo ostaviti da se udvostruci. Nadoslo testo, razviti u pravougaonik, zatim ga podeliti na jednake pravougaonike i uvijati ih (ne uvijaju se kao klascine kifle iz trouglova). Ostaviti ih opet malo da narastu i zatim svaku kiflu premazati sa umucenim jajetom, posuti sa krupnom soli i zaseci ih malo. Peci na dok ne porumene.

Po originalnom receptu se prave ovako, cesto sam ih punila sa slanim filom (sir, sunka, zacini ....) i sasvim su odlicne.

5 коментара:

Наташа је рекао...

Ništa ne radiš krivo sa suhim kvascem. Jednostavno suhi kvasac nije ni do koljena onom svježem. Isprobano i potvrđeno mali milion puta. A kiflice su baš fine iako su rađene suhim kvascem. :)

Zelja је рекао...

Hvala Natasa :)
Gledala sam kako prave sa suvim kvasecem i testo uvek lepo naraste, ali meni nece. Ipak cu da se drzim svezeg, bolji je u svakom slucaju. ;)

Наташа је рекао...

Meni nikad tijesto nije tako lijepo kada koristim suhi kvasac. Možda je do kvasca (star)?
I ja sam fan svježeg kvasca jer mi je tijesto daleeeeeekooo bolje nego kada je u pitanju tijesto spravljeno sa suhim kvascem.

Iiiii је рекао...

I ja sam primijetila da je svjezi kvasac bolji, ali...ne znam u naprijed kada cu dobiti inspiraciju, pa onda radije koristim suhi (i uvijek uzmem vise nego pise na vrecici za odredjenu kol. brasna, tako da je sve o.k.).

mali vini pu је рекао...

SUvi kvasac koristim isto kao i svezi. U malo toplog mleka ili vode sa kafenom kasikom secera i stvarno nema problema sa testom.
Srećno.