Milchbrot


Nesto sto mene podseca na moje detinjstvo, je upravo Milchbrot. Pre se cesto pravio u kuci u svim mogucim oblicima. Ono sto je najbitnije ukus je isti i miris koji se siri kroz kucu prilikom pecenja. Setila sam se jutros sasvim slucajno da ga nisam skoro pravila i odmah sam morala to ispraviti

  • 1 kockica kvasca
  • oko 500 gr brasna
  • 250ml mleka
  • 1 jaje
  • 100gr margarina
  • 1/2 kasicice soli
  • 100 gr secera
  • oko 150 gr suvog grozdja

Izmrviti u solju kvasac, dodati malo secera i mleka (ne sme da bude ledeno) i ostaviti da nadodje. U ciniju sipati oko 3/4 brasna, dodati jaje, margarin (koji je bio na sobnoj temperaturi), so, secer i sa mlekom i nadoslim kvascem umesiti testo. Sa ostatkom brasna, doratiti testo rukom. Ukoliko je potrebno moze se dodati jos brasna. Ostaviti testo da "odmori" 30-60 minuta. Zatim premesiti testo i dodati grozdje (na isti nacin kao kad se dodaje brasno). Podeliti ga na jufke ili vec na zeljeni nacin oblikovanja (ovaj put sam pokusala da napravim pletenicu, obicno ih pravim kao zemicke). Ukoliko se pravi pletenica, potrebno je od testa napaviti duze "valjke", od kojih se uplete pletenica. Za zemicke je potrebno samo da se podjednako podeli testo.

  • 1 zumance
  • 3-4 kasike mleka

Umutiti sa zicom za mucenje zumance i dodati mleko. Gotovom smesom premazati Milchbrot koji je stavljen u tepsiju. Staviti da se pece. Duzina pecenja, zavisi od rerne. Npr ja je pecem na 180-190 stepeni 20-30 minuta. Gotov Milchbrot ostaviti da se ohladi (ukoliko je moguce), zatim ga iseci i uzivati.
Ukoliko neko ne voli suvo grozdje, moze se praviti i bez njega.

2 коментара:

Tamara је рекао...

Divno izgleda :) Nisam to nikada probala, ali ne sumnjam da je ukus fantastican, kao i miris koji se siri tokom pecenja :)

Вера је рекао...

Uf odličan je!